14 feb. 2011

Jag njuter verkligen av att bo i hemstaden igen.
Vi flyttade förra veckans onsdag och det har gått rätt så smidigt. TACK till familjen o vännerna som hjälpt så mycket!
Vi börjar vara installerade här i lägenheten och Sakke verkar trivas bra. Jag var rädd att han skulle bli alldeles förvirrad av flytten men han verkar ta det bra. Viktigaste för honom är ju jag och Jeppe. Och hans lilla hem (babygymet) och alla leksakerna kom ju förstås med. Vi två andra trivs också så bra i nya hemmet. Men det bästa är nog att ha nära till nära o kära. Och att komma hem till församlingen igen.

Jag har inte lämnat huset sedan vi flyttat hit, med undantag för en liten promenad. Har nämligen haft fullt upp med att packa upp, leka med Sakke (o mata och sånt), men främsta orsaken till att jag bara varit hemma är en taskig förkylning. Ännu verkar inte S ha drabbats och för det är jag tacksam. Men ser framemot att utforska staden så fort jag är på fötter igen!

En annan sak. Imorgon börjar mitt liv som hemmamamma/fru på riktigt. J börjar sitt nya jobb. Hittills har han varit studerande, och haft ganska flextider. Jag har verkligen haft det lyxigt. Jag har bara beundrat alla mammor som klarat sig själva hela dagarna med ett litet barn (och vissa har flera, hjälp ändå!). Men med Guds hjälp ska väl lilla jag klara det också.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Vart till kokkola ha ni flytta? :)

    SvaraRadera
  2. Bra med Guds hjälp, men kanske mor- o. farföräldrarna kan vara till ngn hjälp ibland. O moster o faster mm. Kram.

    SvaraRadera
  3. Lina ti närvilä.:)
    Jodå svämor! :) De e bra att ni e många så blir ni int så utmattade. ;)

    SvaraRadera